Sunday, April 10, 2016

Aneh Mesin Bajak kalahkan Kereta Drag Mitsubishi

Kisah perlumbaaan yang aneh ini sudah berlaku tahun lepas, namun tidak ramai yang tahu. Ia berlaku di dalam perlumbaan drag race di Thailand? ini lah rupa sebenar kenderaan terbabit iaitu sebuah mesin bajak sawah. Klik photo di bawah untuk melihat video keseluruhan. 
Enjin berkuasa diesel kubota ini dipercayai telah diubah suai ke tahap yang extreme u boleh barmengalahkan trak mitsubishi triton. 

yang pasti pemandu ini benar-benar cekap mengendali kubota dalam kelajuan tinggi, dia juga mementingkan keselamatan dengan memakai topi keledar keselamatan.

Perlumbaan kubota semakin menjadi popular dikalangan masyarakat thailand, mereka beralih ke arah kubota kerana bajet mengubah suai yang lebih rendah tapi merasai perlumbaan yang menyeronokkan. 




Gambar di atas merupakan salah satu contoh mesin diesel kubota yang telah diubah suai ke tahap yang extreme telah digunakan di dalam perlumbaan drag race yang agak rare ni. Spec tayar telah di ubah bersesuaian dengan trek, system ekzos dinaik taraf, system gear yang dimodifikasi untuk perlumbaan. Macam-macam hal boleh berlaku di Thailand, sungguh kreatif orangnya.

Sekian,
Admin

No comments:

Post a Comment